söndag 2 oktober 2011

Med handen på hjärtat


Liten och stor
Syster och bror

Fick precis ett sms från en av alla själar, som står mig närmast om hjärtat här i världen.
Det är då jag känner att jag måste lätta mitt hjärta lite grann.

För det där med syskon är allt bra märkligt, ibland undrar jag om vi rent av kanske är en och samma person, fast i två olika kroppar lixom. Ja det skulle inte förvåna mig, om någon en dag talade om att det faktiskt var så. Jag kan räkna på en hand, de gånger jag inte förstått dig, men jag kommer aldrig finna siffror nog, till de gånger jag kännt, precis samma sak.

Jag skulle kunna se mig i spegeln ibland, och lika gärna se dig, utan förvåning, inga olikheter, bara vi.
Du och Jag.
Visserligen från samma föräldrar, men väldigt sällan på samma ställe,
men i samma värld. Vår värld.

Det kanske inte är så konstigt med syskon ändå,
det kanske bara är så det är.
Vi, två kroppar
men samma själ.

Vem vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar