torsdag 15 september 2011

Min vildängel

Jag kanske skriver enformigt, men också väldigt sant..
För det absolut bästa jag vet, det är ni.
I regn och solsken, mörker och ljus, jag är så lycklig att jag har er.
Ny vecka och ny Torsdag på Brukshundsklubben, idag åker jag dit utan BinacaBus för att kika lite närmare på Frej och alla hans färdigheter. Tidigt i morse var jag mamma långt ute i skogen med båda våra troll. Morgonen är den absolut vackraste stunden på dagen.



Ibland tänker jag tillbaka, på tiden innan Bianca fanns hos mig.
Jag kan minnas alla saker jag gjorde, sa och inte sa.
Men att du inte var med, det kan jag inte se.
Inte se, inte känna, inte minnas. Det finns lixom inte med.
För även om du var allt annat än påtänkt dagen när jag fyllde tio år,
känns det som om du alltid varit här, hos mig.

Och kanske var du det,
kanske var jag aldrig ensam.
Min ängel, min trogna vilda ängel
Min Vildängel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar