tisdag 6 september 2011

För alla själar som vill

Det finns ett liv för varje själ.

Jag har länge funderat över detta med att leva. Att leva sitt liv. Männikor, djur, varelser lever alla på så olika sätt, med så olika mål och viljor med sig. Hur kommer det sig att vad som är guld i den enes ögon, är oviktigt i den andres.

Att vi lever våra liv helt olika, är ingen tvekan om. Frågan är, är du helt säker på att du lever ditt, precis så som du vill, och inte som du kanske borde..

Jag har om man frågar en gammal människa knappt börjat mitt liv,
men kan verka erfaren för en som bara levt i fem.
Gammal eller ung, jag har i vilket fall börjat förstå att om jag vill leva på mitt vis, är det dags nu.
Livet väntar lixom inte, det är nu.
Här och nu.
Kan hända jag skrattar åt det här om sju, åtta år, men jag ska i alla fall inte vara den som ångrar mitt val. Hon som aldríg kom till skott. Hon som aldrig levde, fullt ut.

Jag vill vara med varje minut.Livet är kort som det är.

Så ta dig en funderare, skulle du ångra dina dagar, om du dog imorgon.
Livet finns tillgängligt, för alla själar som vill.

Dream as if you´ll live forever
Live as if you´ll die tomorrow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar