tisdag 11 oktober 2011

Sömnligheter

Ytterligare några underbara dagar har passerat.
Hösten visar sina krafter vareviga minut och jag kan inte låta bli att förundras.
I helgen åkte jag hem till Brokhult, skogen och lugnet. Tillsammans med pappa spenderades i stort sett hela dagen utomhus. Trädgården förbereddes för vintern och är snart redo att vila tills våren kommer igen. Jag passade också på att följa med pappa i traktorn bort till Bengt och Ingrid och hämta kärran full med hö. Det luktar så mysigt och tryggt.

Nu har det sakta men säkert börjat sjunka mot minusgrader om nätterna och kyligare lär det bli.
Vintern kommer nog fortare än vi tror, bäst att njuta lite extra av världens vackra färgpalett imorgon också.
Imorse sov jag lite längre än vanligt och Bianca var inte sen att hänga på.
Hon snarkar som ett litet barn, som allra bäst på morgonen när dagen börjar smyga sig fram.
Lilla snurran, hon är så mysig.

Nu ska jag lägga mig och sova sju kvart i timmen, som mamma brukar säga.
Sov gott och var rädda om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar