torsdag 27 oktober 2011

Ett ljus för dig

Världens alla ljus, lyser idag för dig.

Det finns saker som man bara inte kan göra något åt.
Idag klockan fyra tog jag mitt sista farväl av dig, innan du för sista gången somnade in.
Tryggt fint och alldeles stilla.

Ett frö som sås växer snart upp till en kraftfull stjälk.
När stjälken får kärlek växer han.
Snart kan man skymta en lite vacker knopp.
Knoppen blommar så småningom ut och blir en ståtlig och vacker ros.
Men även den vackraste blomma tappar tillslut sina blad.
Blomman vissnar ner.
Men ingen glömmer någonsin dess underbara doft.

En otrolig själ har lämnat jorden, påväg mot nya uppgifter och äventyr.
Du fina vackra unika, tack för allt du lärt mig. Tack för alla fina år.
Du är innebörden för envis och speciell.
Precis så var du, envis, speciell  egen och unik.
Ingen, absolut ingen kommer någonsin glömma dig.
Vi vill inte och vi kommer inte.

Jag önskar, så djupt inne i mitt hjärta, att vi fick ha dig här..
Alltid.
Men det finns saker, vi bara inte kan förändra.
Livet har sin gång och du har gjort dina dagar här.
Dagar jag minns med glädje, kärlek och en oerhörd tacksamhet.

Du har varit viktig för oss alla,
och jag kan med handen på hjärtat säga att jag
aldrig träffat någon så glad personlighet, med så stort behov av närhet och kärlek. 
Lilla fina Banjo, vi ses snart igen.


Din Sofie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar